Klant

lnknits

Diensten
  • Webdesign
  • Prestashop webwinkel
  • Hosting
  • Training
  • Marketing automation

Een prachtige webwinkel voor een high-end fashion label

Ellen Kegels, het gezicht achter het bekende lnknits, ontwerpt prachtige, high-end kledij vervaardigd uit het warmste alpaca wol. Premium producten verdienen niet alleen een prachtige webwinkel, ook de winkelervaring moet op en top zijn.

Alleen daar liep het nu net fout…

Situatie

  • Webwinkel vol problemen

    De fundamenten van de vorige webwinkel zaten niet goed in elkaar en fouten zorgden voor een slechte gebruikerservaring.

  • Te veel contactpersonen

    Een contactpersoon voor de hosting, een contactpersoon voor de e-mails, een aanspreekpunt voor DNS. Bij vragen of problemen was het telkens zoeken wie men moest contacteren.

  • Strakke deadline

    De fundamenten van de vorige webwinkel zaten niet goed in elkaar en fouten zorgden voor een slechte gebruikerservaring.

  • Complexiteit

    De webwinkel is gekoppeld met een ERP-pakket en kassasysteem. Deze integratie mocht op geen enkel moment verbroken worden en moest mee overgenomen worden naar de nieuwe webwinkel.

Oplossing

  • Een sterke voorbereiding en strakke planning waren essentieel. Een klein foutje kon namelijk grote gevolgen met zich meebrengen tijdens de lancering van de nieuwe webwinkel.

    Alle werkzaamheden verliepen in de achtergrond terwijl het team van lnknits de nieuwe collectie online plaatste op de oude webwinkel. Bij de lancering werden alle gegevens van klanten, producten, bestellingen, … automatisch geïmporteerd in de nieuwe webwinkel. De webwinkel was zo slechts enkele uren offline.

    Verder hebben wij alle IT systemen in kaart gebracht en alles vereenvoudigd. Wegrow vormt nu het aanspreekpunt voor alle techische en strategische vragen.

    Voorheen manueel werk worden vanaf nu automatisch uitgevoerd door de webwinkel.

    Een succes, op alle vlakken

    De lancering verliep binnen het budget, op tijd en de resultaten overstijgen alle vooropgestelde doelstellingen.

De nieuwe webwinkel vertaalt zich in een sterke groei, zowel online als offline in hun fysieke winkel.

  • Webwinkel is 300% sneller
  • 60% meer omzet t.o.v. vorig jaar
  • Conversie steeg met 250%
Klaar om te groeien? Neem contact met ons op!

Elke vraag of opmerking behandelen we binnen de 48 uur, beloofd.